AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

1 Mart 2013 Cuma

DEKUPAJ, BOL RESİM, ÜRÜN TANITIMI... E DAHA NE OLSUN :)))

Çok boşladım buraları çoook. Hele polimer killerimi.
Bir ara kutularından çıkarttım, karmakarışık olmuşlar, Fimo, Cernit, Sculpey hepsi karışmış, her kutuda her renk tıkışmış. Bir güzel tasnif ettim. Heves var da vakit yok ne yapayım.
Aylar önce yapıp da, kiminin boncuklarını yapmayı unuttuğum için, kimini resinlemediğim için beklettiğim beklettiğim bir sürü yarım parçayı da ortaya gözümün önüne koydum. Bkz: Aşağıdaki resimlerden birinin bir köşesi :)))
Bu yayında konu bol, dağılmadan gitmek lazım.

Önce son yaptığım dekupaj:
Dün işim müsaitti, biraz da keyifsizdim, evden hiç çıkmadım. Ruhuma ve bedenime pek iyi geldi.
Epeydir niyetlendiğim bir iş vardı. Dolap içinde yeri olan, ama her seferinde sehpa üzerindeki çanakların içinde kendilerine yer edinen ve de vazgeçilemez eşyamsılar vardır ya, bilumum elektroniklerin şarj aletleri, yakın gözlükleri vs., işte o salkım saçak şeyler beni sinir eder. Madem her daim ortada olmak zorundalar, o zaman biraz kamufle edeyim bari diyordum. Eski bir (hasır çanta mı desem, kutu mu desem) şey vardı. Ona dekupaj yaptım.
Epeyce de büyük, yüzeyi A4 kağıt ebadında. Derinliği de iyi. Yani bütün ıvır zıvırı toparlar.
Aslında, kenarlarına da bir şeyler yapsam mı? Sakın "evet yap" filan demeyin. Yeter sıkıldım.









Önce boyamaya niyetlendim sonra vazgeçtim. Bu resimlerin sebebi bir tecrübe paylaşmak. Akrilik boya ile su bazlı boyalar pek güzel karışabiliyor. Daha önce denemek neden aklıma gelmedi acaba.




Evden çıkmamak ve bu işi yapmak konusundaki kararlılığım aynı güne denk gelince, deseni evdeki yazıcıdan çıkartmaktan başka çare kalmadı.
Eh o da haliyle biraz soluk oldu. Renkleri boya ile biraz canlandırdım. Aslında yeniden boyadım gibi :)
Zaten kabartmaların kenarları daima rötuş istiyor.




Kullandığım desen bu. Yasemin Hanım sağolsun, sayesinde bir ömür kullansam bitiremeyeceğim bir arşivim oldu. Bütün resimler gibi bu resim de üzerine tıklarsanız kocaman olur.






Gelelim yeni malzemelerime. 1 aya yakın süredir bunlardan bahsetmek istiyordum, resimleri bile hazır bekliyorlardı.

Sevgili Ayşım Önol'u tanımayan, atölyesi Lady Craft'ı ziyaret etmeyen varsa, çok şey kaçırmış demektir. Randevusuz filan pat diye gitmenin mahcubiyeti üzerimdeyken, nasıl bir misafirperverlik ve sıcaklıkla karşılandığımı anlatamam. Çalışmaların güzelliği, malzeme çeşidinin bolluğu başımı döndürdü. Blogu burada, mağaza-atölye de burada 
Önerdiği hamur ve dekupaj tutkalı harika. Ama asıl size Diamond Glaze'den bahsetmeliyim. MÜKEMMEL. İşte bu kadar. İster resin yerine kullanın, ister yapıştırıcı, ister vernik, isterseniz de boyut vermek için. Tamam resini seviyorum, çok ince çalışmalarımda kırılmayı önlemek için özellikle kullanmak zorundayım, ama bazen sadece vernik niyetine kullandığım durumlarda bana çok zorluk çıkartıyor. Hele boncukları resinle kaplamak en sevmediğim iş. Kuruması için çok uzun süre beklemek zorunda olmak da cabası. Diğer verniklerin, dokunduğumda verdikleri hissi sevemedim. Ama Diamond Glaze ile bu zorluktan kurtuldum. Aynı resinde olduğu gibi, parlak, berrak ve dokunduğunuzda sert, tutukluk yapmayan bir yapısı var.


Üstelik kuruma - donma süresi çok kısa. Kağıt üzerine direk tatbik edilebiliyor. Bu yayındaki dekupajda, dallara onunla boyut verdim.

Bombeli döküm yapılabiliyor, ilk katta biraz çökme oluyor, üzerine birkaç kat daha uygulayabilirsiniz.
Çalkalamadan kullanmak gerekiyor. Döktükten sonra, bekleme süresinde baloncuk yapmıyor, ama dökerken olabiliyor, dikkat etmek gerekir zira iğne veya kürdanla patlatmak zor oldu, kayıp kaçıyor. Resinde olduğu gibi, çakmak alevi ile patlatabilirsiniz, bu durumda patlayan baloncukların yerine dikkatle bakın, minicik mat daireler oluştuysa hemen iğne ucu ile alın.

Bir  dakika, burası bir polimer kil blogu idi değil mi? İyice yoldan çıktım ben. :)))
Hani başta söylemiştim ya, bulabildiniz mi yarım bekleyenleri. İşte bu sevgili Diamond Glaze ile boncuklarını bir güzel parlattım, tamamladım. Pazar günü müsait olursam ve de (asıl sorun) nasıl bir şekil - şemâl tasarlayarak yaptığımı hatırlayabilirsem, bitirip yayınlamak niyetindeyim. :))) Pazar gece görüşmek dileğiyle...

20 yorum:

  1. Nihal hanım elinizin değdiği herşey bir başka oluyor..Harika olmuş,elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Altıüstüevkadını.

      Sil
  2. Ayy gidip geleyim bir daha okuyacağım, dekupaj boyutlandırmaların öyle güzel olmuş ki bayıldım onalra bakmaktan başka bişiye adabte olamadın:))
    sonuçta toparlanmışsın, alışveriş yapmışsın, üstelik seveceğin bir malzeme bulmuşsun ve pazar günü sonuçları bizde göreceğiz di mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiamma, evet bir daha gelmelisin, bak bulmacamı bile atlamışsın :)))
      Umarım pazar planımı uygulayabilirim.

      Sil
    2. Bulmaca mı hani nerede:))))))????????????????????? Yok bulamayacağım bu kutu beni hipnoz etti önce o kutuyu kaldır oradan:))

      Sil
    3. Ham haliyle duran hasır çantanın arkasındaki dolabın üstünde sanırım o boncuklar:)) ayyyy bulamadımm yaaa:( hangi pazar bir de onu sorayım dedim:)) Hani pazar!

      Sil
    4. Eveeeet bildiniz efeem :))
      Pazar yayınını soruyorsun ama olmadı, olamadı, bir cenaze haberi aldım, çok üzüldüm, ne heves kaldı, ne keyif.

      Sil
  3. Hey arkadaşım bu ne böyle neler yaptın sen yine şahane olmuş yaaaaa.Hemen izmire geliyosun ona göre millet kuyrukta seni bekliyor.Ben kayıtlara başladım:))Rezervasyonlu kurs vereceksin önceden yaptıran kurs görür:))Harikasın yine.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilüfeeeer, köpürtme beni. Biliyorsun ki dekupajda amatörüm. Elime fimolar değmeye değmeye unutmuş olmaktan da korkuyorum valla :)))

      Sil
  4. çok güzel ve farklı bir çalışma olmuş. birçok tekniği birleştirmişsin.
    emeğine sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim AsOrTiK'ciğim.
    Valla kafama göre takıldım, eğlendim :)

    YanıtlaSil
  6. Harika bir çalışma olmuş . Kullandığınız dekupaj resmi ve onu hamurla kabartmanız muhteşem gözüküyor. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeynep Hanım. Bu resmi ben de çok seviyorum, kullanmak için yer arıyordum :)

      Sil
  7. Hârika olmuş. Tam bu işler senin işlerin. Boşver emlak işlerini aç bir atölye. Bayıldım bu çalışmana da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh can evimden vurdun beni Nedret. Valla benim de isteğim, hayallerim o yönde. Değişiklik olmazsa, bir kaç ay, bilemedin bu yıl sonuna kadar, betonland'dan kaçışı planlıyoruz, Nilüfer bir yandan bize, kendisine yakın yer bakıyor, Kurtuluş, kendi bahçesinden habire imrendirici resimler gönderip duruyor, du bakali noolcek.

      Sil
  8. Anacım ben ne diyeyim ki şimdi bu bu bu muhteşem tasarıma....
    Zaten senin yaptıklarına diyecek söz bulamıyorum, iyice dilim tutuldu hatuuun :)
    Hadi hayırlısı, doğaya kaçış var anladığım kadarıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok şekercim , bunda tasarım yok, hazır deseni kabartıp biraz boncuk döktüm o kadar. Ama sonucu ben de sevdim doğrusu. Amaaaa tasarım dekupaj yolda :))) Bu gün çıktı aldım, şimdi kesme doğrama faslındayım, bitirirsen yarın yayında :))

      Sil
  9. Diamond Glaze türkiye de var mı yoksa yurt dışından mı sipariş vermeliyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda nereden temin edebileceğinizi anlattım. Ayşım hanımın adreslerini linklerde bulabilirsiniz.

      Sil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?